středa 15. března 2017

Na začátku byl běh.


Běhat jsem začala z nouze. Druhý rok rodičovské dovolené; začínala jsem být frustrovaná a oplácaná. Paradoxně, vzešla z toho životní cestička. Moje poradna.

Mírné jaro, šlo to pomalu a hezky. Vítr, obloha a ticho. Metro hlásilo dopravní omezení kvůli maratonu. Zasnění se na eskalátoru, ten protivný průvan chvilku voněl vzduchem v polích. Dálkový běh, dobrodružství pro velké. Pro strhané matky obzvlášť. Tolik kilometrů po vás nikdo nebude nic chtít a ještě dostanete banán, který není už nakousnutý.
Přihlásila jsem se na půlmaraton, nepředstavitelná dálka. Takové stylové zakončení rodičovské dovolené a příležitost najít pár odpovědí.

První velký závod je jako první láska. Nezapomíná se. Ani jiskření a opojení, ani nejistota a lehce trapný nádech. Na desátem kilometru visely bannery mého zaměstnavatele, zareagovala jsem jako Pavlovův pes, panika, sevřený žaludek, klopýtnutí. Taky tam byly dlažební kostky, no. Na osmnáctém kilometru mi pak došlo všechno - energie, chuť a taky myšlenka. Samozřejmě ne moc originální, zato jasná. Práce se běhu může podobat; makej tvrdě a poctivě, měj to ráda, neboj se nepohodlí.

Tak jako dálkové běhání kdysi nebyl ani sen, jen obdiv jiných, stejně tak mě nikdy nenapadlo, že bych se mohla živit jinak jako zaměstnanec. A tam na osmnáctém kilometru začalo všechno zapadat do sebe. Mé moc nevyužité vzdělání (psycholog), má vášeň (zdravé jídlo), moje budoucí povolání. Poprvé povolání a ne práce. Vlastně jsem měla chuť zahodit čip a odkráčet z trati na metro. Taky proto, že mi definitivně došly síly. V cíli rozhodně nevypadám, že běh je zdraví prospěšný.

Přešly dva roky, běhám pro radost, a je tady, moje vlastní poradna.



_________________________________________________


Danica Dobisová

Psycholožka a výživová poradkyně. Učím lidi, co a kdy jíst a jak dosáhnout potřebné změny chování. Více najdete tady.
Napsala jsem jednoduché návyky pro zdraví, které najdete zdarma zde: Ebook: 3 návyky pro štíhlou postavu. Jak překonat bariéry, které Vám brání zhubnout, si můžete přečíst zde: Ebook: Prolomit bariéry.
                              




1 komentář: