středa 27. září 2017

Všichni říkají, že je to děsně zdravé, ale mně to nechutná

Je to nezpochybnitelně zdravé, ale Vám to jednoduše nechutná. Může to být cokoliv. Vařená zelenina. Celozrnné těstoviny. Fazole. Rajčata. Výběr není náhodný, za každou potravinou vidím konkrétní tvář.

Konečně jsem trefila úpravu batatů
Na vrcholu mého vegetariánského období jsem v pubertální sebestřednosti úplně vypustila fakt, že můj oblíbený strýc od dětství nejí vařenou zeleninu, a uvařila jsem na počest jeho návštěvy plněnou, zapékanou dýni. Strejda nechtěl urazit snaživou neteř a statečně se do jídla pustil. Po obědě překvapeně přiznal, že to bylo vynikající a chtěl recept pro tetu. Uvědomila jsem si, že vegetariáni prostě umí ochutit bezmasá jídla.

Proto o deset let později, už dávno ne vegetariánka, ale mnohem chytřejší, když můj muž důrazně prohlásil, že fazole nejí, nikdy je nejedl a jíst nebude, uznala jsem to jako fakt a opáčila, že tomu věřím, protože zatím nejedl fazole tak, jak je vařím já. Ok, nebudu předstírat, že po dalších deseti letech mě prosí, ať konečně uvařím zase něco z fazolí, ale už dávno neplatí, že je nikdy jíst nebude. Jak získáte milovníka masa pro fazole? Uděláte chilli con carne.

Objevila jsem koleso - chuť a vzhled dosahujeme úpravou. Některé potraviny si oblíbíme hned, jiné nám dají zabrat, ale dřív než je definitivně zavrhnete, zkuste je ochutnat jinak. Dejte si je v restauraci, kde je předpoklad, že se někdo v rondonu hodně snažil, aby hostům chutnalo. Dejte si je v krajině a národní restauraci, která je pro ně typická. Lidé jsou mlsní všude a za ta léta z ní už něco chutného vykouzlili.



_________________________________________________




Danica Dobisová


Psycholožka a výživová poradkyně. Učím lidi, co a kdy jíst a jak dosáhnout potřebné změny chování. Více najdete tady.
Napsala jsem jednoduché návyky pro zdraví, které najdete zdarma zde: Ebook: 3 návyky pro štíhlou postavu. Jak překonat bariéry, které Vám brání zhubnout, si můžete přečíst zde: Ebook: Prolomit bariéry.
                              




Žádné komentáře:

Okomentovat